dijous, 15 de setembre del 2016

Un dia


Això és el que queda per a l'inici del tercer capítol d'aquest projecte. Som el Marcos i l'Héctor estudiants d'enginyeria agrícola a l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona.

Teníem ganes de fer la primera entrada d'aquest bonic blog, escrivint aquestes línies ens adonem que falta res per a plantar-nos a Victoria Falls, ja brollen els nervis! Ara mateix som a l'aeroport del Prat, llestos per a embarcar. Arribarem demà cap a les 14.00 desprès de les respectives escales a Londres i Johanesburg.

Esperem poder donar-li continuïtat al bloc durant la nostra estada, ens sembla una via propera i on poder esplaiar-nos a plaer, també tractarem de fer moltes fotos i vídeos. Farem gala del nostre estimat bilingüisme, tant debó es converteixi en trilinguisme! 

En aquesta estada de quatre mesos (16 de setembre to 12 de gener) tractarem de fer planter de tres cultius diferents, síndria, tomàquet i un cultiu de fulla, com l'enciam amb l'objectiu de comparar aquesta tècnica amb la sembra directa que es practica normalment a la zona. I després, a finals de gener arribaran a Zimbabwe dos companys més de l'escola la Natàlia i en Jordi, que s'hi estaran quatre mesos més per a poder avaluar tot el cicle de cultiu.

A priori tenim dues parcel·les, una situada a la que serà casa nostra, a Vila Victoria amb reg per goteig i una segona a Chidobe Matate que no hem trobat als mapes i sense reg, ja us la situarem més endavant. Qui sap si en tindrem més!

Alhora, volem visitar amb els tècnics agrícoles de la zona, els diferents villages de la regió per a veure i entendre com cultiven les natives i nadius i donar un cop de ma en tot el que sigui possible, ja sigui amb gestió de reg, implementant tècniques d'agricultura alternativa, com l'agricultura biodinàmica, la permacultura, o la natural, anem equipats amb bona bibliografia i alguns presents!

Anem escrivint!

Marcos i Héctor

Aproximació del que venen sent les nostres maletes

Esto es lo que queda para el inicio del tercer capítulo de este proyecto. Somos Marcos y Héctor, estudiantes de ingeniería agrícola en la Escola Superior d'Agricultura de Barcelona.

¡Teníamos ganas de hacer nuestra primera entrada en este blog tan bonito! Escribiendo estas lineas nos damos cuenta de lo poco que falta para plantarnos en Victoria Falls ¡Se pueden palpar los nervios! Ahora mismo estamos en el Aeropuerto del Prat listos para embarcar, llegaremos mañana sobre las 14.00, después de las respectivas escalas en Londres y Johanesburgo.

Pretendemos darle continuidad al bloc y escribiros con cierta periodicidad, es un espacio que nos parece cercano y nos permite explayarnos a placer, subiremos vídeos, fotos y todo lo que se nos ocurra. También, como ya habéis visto, haremos gala de nuestro amado bilinguismo ¡Ojalá se convierta en trilinguismo más adelante!

En esta estancia de cuatro meses (16 de setiembre hasta 12 de enero) trataremos de hacer plantel exclusivamente con materiales autóctonos, por darles algún nombre, hablamos de semillas, abonos, etc. Atrás queda la cooperación que lleva a África y a tantos lugares, tecnología que se convierte en inútil cuando falla una bujía. Todo esto con el objetivo de harmonizar una metodología con las costumbres del lugar, pero sobretodo discernir si realmente vale la pena el trabajo que supone el cuidar un plantel, respecto a la siembra directa habitual en la zona.

A priori tendremos dos parcelas, una en la que será nuestra residencia habitual, en Vila Victoria con riego por goteo, todo un privilegio. Y la segunda, el verdadero reto por la ausencia de riego a presión, en Chidobe Matate, un village que ya trataremos de situaros en un mapa. Puede que tengamos alguna más, está por ver...

También queremos visitar con los técnicos agrícolas del lugar todos los villages posibles, para ver i entender como cultivan las nativas y los nativos, más allá de las técnicas como se organizan, quienes son las personas encargadas del cultivo, mujeres mayormente, intentar implicar a las niñas y niños, que vean la agricultura no solo como un medio de subsistencia, que no es poco, si no que aprendan y disfruten. Y ver si seria útil aplicar métodos de agricultura alternativa como la biodinámica ¡Ambición no nos falta!

¡Iremos escribiendo!

Marcos y Héctor